zondag 8 november 2020

Double Fun, 8 bollen Durable Cosy Fine, 2 kollen

Oorspronkelijk had ik iets heel anders in gedachten om te maken van de 8 kleuren Durable Cosy Fine die ik had gekozen voor het project. Iets met overlopende kleuren en contrasten. maar dat werd dus niks, dat heb je soms, in gedachten heb je het project al gemaakt, maar in het echt valt het resultaat heel erg tegen.

Maar dan ontstaat er toch uiteindelijk iets waar ik dan heel content mee ben.  Met de 8 verschillende bolletjes heb ik 2 heel verschillende kollen gemaakt: een ZigZag Kol en een superwarme dubbeldikke die met dubbele draad gehaakt wordt.
Double Fun dus!

Het patroon vind je gratis op dit blog , maar waarom zou je niet gelijk het hele pakket bestellen?https://www.wolkokerbreishop.nl/haakpakket-double-fun.html

Het grappige is dat ik nog 125 gram garen over had, en dat was genoeg voor nóg een zig zag kol (triple fun dus!)
Deze heb ik bewust gehaakt met haaknaald 4 1/2 mm, en 38 toeren. De hoogte blijft dan vrijwel gelijk ( 32 cm), maar in de breedte wordt hij iets strakker, dus wat meer aangesloten aan de hals, wat ook heel fijn is.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten