woensdag 6 december 2017

Hippie vestje Peppina



Ik ben gek op Hippie kleding, en heb een keer op een voorjaarsmarkt zo'n mouwloos vest gekocht , gemaakt van schapenvacht met een witte bontrand .Een heel mooi item, maar niet erg draagbaar . Dus ik heb een gebreide versie ontworpen. Oorspronkelijk in een lichte kleur. Ik heb het patroon vervolgens nog verbeterd ( het breiwerk uithalen was geen optie vanwege het pluizige garen langs de randen) en opnieuw gemaakt in een donkere tint.
 Het gebruikte garen is Royal Tweed van Lana Grossa en ik heb het vestje genoemd naar het garen dat ik voor de rand heb gebruikt: Peppina (eveneens Lana Grossa)
Het ruige uiterlijk van het vestje doet me denken aan een wandeling op de heide!
Het gratis patroon vindt je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten